Noutate absoluta in gama Dacia, propulsorul Renault de 1,6 litri dCi ar putea echipa si autovehicule ale marcii

Motor Renault dCi 130 (sursa - Renault)
Motor Renault dCi 130 (sursa - Renault)

Motorul turbo diesel de 1,6 litri dCi dezvoltat de Renault, ce livreaza 130 Cai Putere (CP), ar putea intra in curand si in echiparea autovehiculelor Dacia, reiese din declaratii ale directorului comercial al marcii, Thomas Dubruel, facute intr-o conferinta de presa in care au fost anuntate rezultatele comerciale ale Dacia pentru anul 2011. Propulsorul a inceput sa fie produs in aprilie 2011 si este cel mai puternic propulsor diesel din lume in categoria sa de cilindree. Acest motor echipeaza momentan doar anumite modele Renault.

Dubruel a fost intrebat de un jurnalist cand va fi inlocuit motorul de 1,5 litri dCi cu cel de 1,6 litri dCi si a raspuns ca "in curand, pentru ca la introducerea pe piata a noilor modele vom vedea noi motoare".

UPDATE 11:55: Revenind ulterior cu precizarii, oficialii Renault au spus ca raspunsul nu a fost punctual pentru propulsorul de 1,6 litri dCi, ci s-a referit la intreaga gama de motorizari.

El nu a precizat pe ce modele si cand mai exact vom vedea noul motor pe autovehicule Dacia. Este de asteptat ca acest propulsor diesel varf de gama sa debuteze pe Lodgy si Duster.

Cel mai apropiat motor rival pentru 1,6 litri dCi al Renault este dezvoltat de coreenii de la Kia si Hyundai si are 128 CP, avand, evident, o capacitate cilindrica tot de 1,6 litri. Alte companii auto rivale Renault, precum PSA Peugeot Citroen si Ford, au pe masinile lor motoare turbo diesel de 1,6 litri ce livreaza cel mult 115 Cai Putere.

Noul motor Renault 1.6 dCi poarta numele Energy dCi 130 (tip R9M) si vine sa umple locul dintre motorul turbo diesel de 1,5 litri dCi de 110 CP (tip k9K) si cel de 2 litri dCi de 150 CP/180 CP.

Propulsorul dCi 130 este primul dintr-o serie de motoare de noua generatie, care poarta indicativul Energy, si va ajunge in Romania la inceputul lui 2012, odata cu Scenic restilizat (facelift), iar ulterior va fi disponibil si pe Megane, potrivit oficialilor Renault Romania.

Unitatea dCi 130 a intrat in productie in Franta in aprilie 2011, la uzina Cleon a Renault, in care lucreaza 450 de angajati. Motorul va fi produs exclusiv acolo, iar Renault estimeaza ca 30% dintre motoarele pe care le va produse la Cleon in 2012 vor fi dCi 130.

Si in Romania Renault va produce motoare de ultima generatie, turbo, dar pe benzina, care vor echipa, printre altele, si noul Logan care ar trebui sa iasa pe piata in 2012.



Sursa (c): http://0-100.hotnews.ro/2012/01/17/noutate-absoluta-in-gama-dacia-propulsorul-renault-de-16-litri-dci-va-echipa-si-autovehicule-dacia/

19 comentarii:

concept w spunea...

Un motor prea bun pentru o Dacie

tractari auto timisoara spunea...

Si pana la urma, este sau nu disponibil motorul acesta?

monitoare ieftine spunea...

Hai omule, mai scrie ceva pe blog!

service auto spunea...

o sa fie un motor foarte bun din ce am citit despre el

difuzoare auto spunea...

foarte bine, pana la urma dacia sau renault sunt cam acceasi chestie.

mutari mobilier spunea...

De abia il astept!!!

itp ieftin bucuresti spunea...

Pe ce masina este?

scoala de soferi brasov spunea...

Daaa, Scenic!!!

rent a car bucuresti spunea...

Ce se mai aude cu el?

piese dacia spunea...

Se pare ca va fi pe noua Dacia Solenza

piese auto fiat spunea...

Vrem o SuperDacia ! :)) cu 200 CP ar fi perfect !

scoala de soferi cluj spunea...

Cam tare!

jante aliaj spunea...

asta e motorul care o se echipeze si smart-ul?

scoala de soferi cluj spunea...

smart-ul ? motorul asta e cat tot smartul :))

anvelope spunea...

auu da. am gresit eu, am avut impresia ca e ala de 1.2 sau 1.3.

rentacarotopeni85 spunea...

Da motor....

catalina_d spunea...

Sunt anumite piese auto care costa cat masina cu totul :))

Rent a car Bucuresti spunea...

Un motor foarte bun.

Inchirieri auto Bucuresti spunea...

Motoare destul de reusite.

Trimiteți un comentariu

Comentariile malitioase, ofensive sau cu limbaj inadecvat vor fi sterse. Va multumim.